Ma & Holnap életképei

Egy magazin kulisszatitkai, rendezvényei és a benne dolgozók hétköznapjai.

Friss topikok

  • Szúrófény: Eurónarkózis (idejében szóltam: 1994-ből Demokratában) Hat éve tart a bódítás: Európa majd mindent... (2015.01.30. 05:22) Rió +20 és a többiek
  • Szúrófény: A tabu elpusztíthatatlan? Az értelmező szótár szerint a tabu: 1. Valamely hely(zet),t... (2015.01.30. 05:18) Változz, Világ!
  • tundrazuzmo (törölt): Ha a járhatatlan út - elakadó jármű találkozását akarjuk megelőzni, akkor a mérleg egyik serpenyőj... (2013.03.16. 11:05) Hirtelen jött!
  • Anonymous1 (törölt): Tisztelt Németh Tamás! Pontosan az ilyen dilettáns emberek miatt alakul így a helyzet! Érzéketlen... (2013.01.19. 20:15) Szedd vagy ne szedd?
  • O.Ádám: Szomorú, hogy egy ilyen neves szaktekintély felkészületlenül fut neki a szakterületéhez tartozó té... (2012.12.06. 11:47) Betépett álmodozók

Ötvenéves osztálytalálkozó Tófejen

2012.11.06. 16:54 Ida néni

Nagy élményben volt részem 2012. október 20-án, Tófejen – egy kis zalai faluban –, ahol annak idején általános iskolába jártam. Az ötvenedik évfordulót ünnepeltük egykori osztálytársaimmal, akikkel 1962-ben fejeztük be az általános iskola nyolcadik osztályát.

CCI00060.jpg

Pár hete két – máig a faluban élő – osztálytársam kezdte el szervezni a találkozót, nagyon ügyesen, mert a távolabb lakók is eljöttek. Én is ezek közé tartozom, de feltétlenül jelen akartam lenni, mert ezt nagy eseménynek éreztem. Izgatottan vártam a találkozást.  Egy héttel előtte azon kaptam magam, hogy az utolsó osztálynapló jár a fejemben, hogy hányan fejeztük be a nyolcadik osztályt, és a tanárok nevei, akik tanítottak bennünket. Hamarosan összeállt a névsor. Sorra jöttek elő a régi élmények, amelyeket próbáltam észben tartani, hogy majd megoszthassam a többiekkel. Eljött a várva várt nap, gyönyörű napsütésben utaztam szülőfalumba és ezúttal még az autópálya hossza sem érdekelt.    A faluhoz közeledve, amint megpillantottam a falu nevét jelző táblát, finoman elkezdett emelkedni a vérnyomásom. Megérkeztem a találkozó helyszínére, ahol az udvaron már többen álldogáltak, várták az újonnan érkezőket. Boldogság, ölelkezés és „bemutatkozás” volt a sorrend. Rácsodálkoztunk egymásra, de a kicsit megváltozott külső nem volt fontos. Azonnal kötetlen beszélgetésbe kezdtünk egy kis koccintást követően. Előkerültek a családi albumok, a lányok által sütött finom sütemények és a fiúk által hozott saját készítésű italok. Az egyik szervező újságírót, fotóst hívott, aki fényképet és cikket készített e jeles eseményről.

Osztalytalalakozo.jpg

Úgy éreztük, nagyon jó újra együtt lenni. Számtalan közös iskolai élményt felelevenítettünk, melyben az volt a szép, hogy mindenki emlékezett egy-egy történésre és így pontról pontra tudtuk összerakni az eseményeket. Rólam a magyar nyelv szépségének kifejezése, a szép beszéd, a versmondás jutott eszükbe, amire büszke vagyok, mert felnőttként ezt a képességemet tovább fejleszthettem.

Azokról sem feledkeztünk el, akik már sajnos nem lehettek ott velünk. Kimentünk a falu temetőjébe, virágot vittünk a sírjukra és mécsest gyújtottunk.  A találkozó aztán tovább folytatódott ismét az első helyszínen, beszélgetéssel, majd végül egy pohár pezsgővel búcsúztunk el egymástól, de megbeszéltük, hogy a legközelebbi találkozó sokkal hamarabb lesz.  Telefonszámokat cseréltünk, hisz ez is egy lehetőség a kapcsolattartásra.

Szívből ajánlom mindenkinek az ilyen jellegű találkozásokat, mert együtt emlékezni nem csak jó, de lelki feltöltődést is ad. 

A bejegyzés trackback címe:

https://maesholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr544893843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KuruczA 2012.11.08. 10:10:02

Nagyon tetszett az írása kedves Ida néni. :) Tófejről készítek fotóblogot, mivel számomra az ilyen fotók nagyon érdekesek a cikket és a fotót átlinkeltem az én oldalamra is.
Itt található a hivatkozás:
fenyvadaszat-tofej.blogspot.hu/2012/11/50-eves-osztalytalalkozo-tofejen.html

Szép Napot!
Andrea
süti beállítások módosítása