Ma & Holnap életképei

Egy magazin kulisszatitkai, rendezvényei és a benne dolgozók hétköznapjai.

Friss topikok

  • Szúrófény: Eurónarkózis (idejében szóltam: 1994-ből Demokratában) Hat éve tart a bódítás: Európa majd mindent... (2015.01.30. 05:22) Rió +20 és a többiek
  • Szúrófény: A tabu elpusztíthatatlan? Az értelmező szótár szerint a tabu: 1. Valamely hely(zet),t... (2015.01.30. 05:18) Változz, Világ!
  • tundrazuzmo (törölt): Ha a járhatatlan út - elakadó jármű találkozását akarjuk megelőzni, akkor a mérleg egyik serpenyőj... (2013.03.16. 11:05) Hirtelen jött!
  • Anonymous1 (törölt): Tisztelt Németh Tamás! Pontosan az ilyen dilettáns emberek miatt alakul így a helyzet! Érzéketlen... (2013.01.19. 20:15) Szedd vagy ne szedd?
  • O.Ádám: Szomorú, hogy egy ilyen neves szaktekintély felkészületlenül fut neki a szakterületéhez tartozó té... (2012.12.06. 11:47) Betépett álmodozók

Svájc

2012.09.01. 17:00 zoldpatent

Majd 50 év telt el az életemből, mikor rám mosolygott az élet és megajándékozott egy svájci kint tartózkodás lehetőségével egész álló hétig. Mind ezt másoknak köszönhetem, hiszen szállás adott volt, mert vendég voltam és az utazási költség is elhanyagolható. Zürichtől 9 km-re Thalwil nevű "faluban" laktam. Innen minden nap bringával bementem a városba, valamint bejártam a környéket. A legelső benyomásom (mint tudjuk az nagyon meghatározó lehet), hogy itt valami nem normális! (legalább is nekem) Itt az emberek nem sietnek, nincs kapkodás, rohanás. Ellenben nyugodtak, ha rájuk nézel rád mosolyognak. Fürdenek a  zürichi tóban, napoznak, esznek, beszélgetnek az összes parkban amiből elég sok található a városban. Persze ehhez az is kellett, hogy 30 fok legyen napközben, így valóban kellemes volt megmártózni a 24 fokos vízben.Park.jpgStég strand.jpgAmi még nagyon érdekes...az öregek nagyon előzékenyek voltak. Bármikor szívesen útba igazítottak, kinyitották az ajtót mikor látták, hogy tolom a bringát, előre engedtek a pénztárnál, mert csak pár cuccom volt. Nem rohantak a busz és villamos után, nem szaladgáltak át az úttesten. Nem értettem az okát! Aztán elmagyarázták, hogy mi keressük meg az ő nyugdíjukat....és mivel már nyugdíjasok ráérnek..nem sietnek és szívesen teszik magukat hasznossá. A nyugdíjuk azt hiszem, sokunk számára irigylésre méltó lenne.

zászlók és órák.jpgMinden a jólétről és a gazdagságról árulkodik. A márkás üzletek és az éttermek, szolgáltató egységekben mindig vannak emberek, akik vásárolnak, fogyasztanak. IGEN, EZ EGY FOGYASZTÓI TÁRSADALOM! Az urakat ingben és öltönyben, vagy zakó nélkül, a hölgyek szolidan, visszafogottan ám mégis figyelemre méltóan öltözködnek. Alig smink, ápolt hosszú haj és karcsúak. Itt tartózkodásom során nem láttam kövér embert egyik nemben sem. Aki kövér volt arról lehetett látni, hogy nem idevalósi...például én. Nem láttam kigyúrt, agyontetovált kopasz fekete merdzsós vagy audis erőembert...még a konditeremben sincs ilyen!!! Itt nem ez a módi..itt nem kell a60-as kar hogy mindenki rettegjen egy "hegy" láttán. De van Bently, Porsche szép számmal meg Ferrari és Aston Martin de ezekből sem olyan emberek merednek rád, akivel nem mernél szóba állni.

Bently.jpg

Az ebédidő az pedig mindenki számára a kikapcsolódás, a beszélgetés és a pihenés ideje. Minden kis terasz ilyenkor megtelik emberekkel. Szépen, elegánsan ülnek az asztaloknál. Nem hallottam sem nagy röhégéseket, kiabálásokat, zavaró zenét. Viszont nevetést igen, jó kedélyű csevegést és barátságos integetéseket és üdvözléseket. Látva az ilyen belvárosi helyek színvonalát én kicsit úgy éreztem magam mint az a kis gyufaárus lány, aki kívülről nézi, hogy miként telik az idő "egyesek" részére. De ha abba belegondolok, hogy itt egy alapfizetés ( takarító) 4000 Chf....akkor itt valami nagyon nem gömbölyű!!

Ebédidő.jpg

Beszélgettem itt élő emberekkel, akik épp egy vállalkozást kezdtek el. Persze nem kis ABC vagy zöldséges, hanem orvosi rendelőket szeretnének kiépíteni. A megdöbbentő az volt, hogy 2016-re tervezik, hogy akkor lesz nullsza adós ( ja itt az összes járulék 11%) a kiszámolt mennyiségű 30 alkalmazottal és onnan már termelni fog. Kérdeztem honnan-e optimizmus? És ha megváltoztatják a törvényeket meg az adózást, megváltozik a jogszabály stb...?? Értetlenül néztek rám.....400 éve alig változott, itt mi ezt ki tudjuk számolni! Hoppá!! Itt valami megint nem stimmel! Ezek előre tudnak tervezni 5 évre? Nem ciklusokban gondolkodnak és nem abban, hogy minden nap jöhet a végrehajtó, az APEH? Nem ellenségek a saját hazájukban főleg ha vállalkoznak? Ezeknek van jövőképük! Vajon miért nem Uniós tagok??? A barátom már 1 éve dolgozik itt és épp amikor kint voltam kapott az ottani "önkormányzattól" egy meghívót, amelyben megköszönik az 1 év munkáját. Egyben meg szeretnék hívni egy városnézésre, ahol végigvezetnék a nevezetességeken és egy esti fogadáson megismerhetné a város közszereplőit. MI VAN?? Csak nem arról van szó, hogy megbecsülik az adófizető dolgozót és örülnek, hogy ebben az országban "adja el" a tudását amiből az itt élők számára értéket teremtenek. Hihetetlen, hogy ez tud így is működni....döbbenten állok és nem tudok szóhoz jutni.

óratornyok.jpg

 A városok gyönyörűek! Van köztük olyan mint egy kis ékszerdoboz. Mondanom sem kell, hogy elhajított szemetet még véletlenül sem láttam. A kutyásoknak ott a nylon zacskó a szeméttároló mellett...nem viszik haza belőle és nincs kutya sz..r sehol. Szelektív gyűjtés mindenhol... a föld alatt vannak a tároló rekeszek. Elektromos áramot preferálják, hiszen a természeti adottságokból a vízi erőműveket kihasználják. Szélkereket nem láttam. Természetesen itt a svájci ember 3 nyelvet beszél....így aztán a bejövő munkavállalóknak igen fel kell kötniük a fehérneműt, ha versenybe akarnak szállni az itteniekkel. Menekült áradat sincs..mivel a menekült státus 48 óra alatt el lesz bírálva...aztán mehet mindenki haza.Ékszerdoboz.jpg

Persze a nagyvárosok forgataga itt is olyan mint mindenhol a világban csak a toronyházak "hiányoznak"! Viszont mindenhol egy csomó sétáló utca van és forgalomtól elzárt terület. Kocsival nem..de tömegközlekedéssel, bringával mindenhová el lehet jutni és jelentősen olcsóbban. Ahol nincs toronyóra az nem is város! De hihetetlenül szépek, dallamokat játszanak és valóban a hely ékességeként számon tartottak. Bern is ezek közé tartozik. Szinte alig tudtam olyan képet csinálni, hogy ne legyen benne elektromos felső vezeték.bern.jpg

Utolsó város amit meglátogattam az Konstanz volt. Ez már Németországban van de Svájcból szívesen kirándulnak ide. Illetve bevásárolni is érdemes idejönni, hiszen 20-30%-al olcsóbb minden és még vissza is lehet kérni a merverstaier-t. Ez már akár 50%-os megtakarítás is lehet. Van is forgalom a határon. Arról nem is beszélve, hogy mint köztudott egy egyetemi városról vagyon szó, rengeteg fiatallal. A város is ilyen, sokszínű, élettel teli, nyüzsgő, főleg a kikötő része.konstanc.jpg

De mint mindennek, egyszer a hazaindulásnak is eljön az ideje. 1 hét itt tartózkodásom alatt rengeteg mindent volt szerencsém látni. Találkoztam emberekkel és elbeszélgettünk milyen is az élet, a Föld e tehetősebb részén?! Nos, a következtetést levonva: bizony ha valahol az embereknek van jövőjük akkor ez az a hely! Viszont én aki ezt nem tapasztalta meg és nem élt itt,nem tudom milyen lehet...ezért csak vágyakozhatok. De mikor hazaértem mégis úgy éreztem, hogy mindenütt jó, de legjobb...... vagyis már tényleg nem vagyok benne annyira biztos!? Best of.jpg
 

A bejegyzés trackback címe:

https://maesholnap.blog.hu/api/trackback/id/tr654726258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása